GAUKITE KAINĄ ŠIANDIEN
Optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) – su tikslu į didžiausią efektyvumą
Projektų analizė.
Identifikuojamos techninės klaidos svetainėje, atliekama konkurentų analizė ir sudaromas individualus SEO planas.
SEO priemonių, tokių kaip „Google Analytics“, „Search Console“ ir kt., duomenų analizė, susiejant jas su kliento žiniomis ir turima / pateikiama informacija, yra neatsiejama mūsų veiklos dalis. Nuo bendradarbiavimo pradžios mes aktyviai komunikuojame su klientu, konsultuojamės, siekdami suprasti jo poreikius ir pasiekti optimalius rezultatus ir naudą.
Kitame etape identifikuojamos kertinės vietos / klaidos, kurių koregavimas gali lemti optimalius rezultatus per kuo trumpesnį laikotarpį. Remiantis SEO įrankių duomenimis, kliento pateikta informacija ir jo poreikiais, atlikta konkurentų analizė, vertinama svetainės techninė būklė, sukuriamas individualus SEO optimizacijos planas siekiant suteikti naudą ir pasiekti rezultatus.
Sprendimų įgyvendinimas.
Prioritetinių veiksmų, kurie orientuoti į rezultatus, įgyvendinimas.
Nors „Google“ teigia, jog reitingavimo veiksniai sudaro daugiau nei kelis šimtus, bet jų visų svarba nėra vienoda, siekiant organinių svetainės pozicijų ir srauto. Šioje srityje išskiriame svarbiausias vietas, kurių taisymas gali būti labiausiai naudinga per trumpiausią laikotarpį dirbant su SEO optimizacija.
Projekto augimas – rezultatų įvertinimas per tam tikrą laiką
SEO veiksmų tobulinimas ir prisitaikymas prie besikeičiančios konkurencinės aplinkos, pagal tai, kokie yra „Google“ paieškos sistemos algoritmų atnaujinimai. Net jei jau atlikta SEO veikla – neįmanoma leisti sau atsipalaiduoti. Būtinas nuolatinis stebėjimas ir rezultatų analizavimas. Dažnai vykdomi optimizavimo veiksmai, tokie kaip tekstinio turinio kūrimas ir nuorodų gavimas, iškelia konkurentus, todėl privaloma juos nuolat stebėti ir atsakyti atsakomaisiais veiksmais, siekiant išlaikyti pranašumą.
Domeno autoriteto didinimas.
Atgalinių nuorodų gavimas iš autoritetinių, tematiškai susijusių šaltinių.
Kokybiškų nuorodų gavimas iš aukšto autoriteto internetinių svetainių jau pirmojo projekto etapo metu yra kertinis žingsnis. Vidiniai ir išoriniai SEO veiksmai, grindžiami veiksmingais metodais, privalo būti įgyvendinti visapusiškai, todėl nereikėtų laukti. Norint, kad projektas pradėtų judėti, pirmąsias nuorodas įgyjame jau pirmosiomis optimizacijos procedūromis.
Neišnaudoto projekto potencialo identifikavimas ir įgyvendinimas.
Tolimesnių augimo krypčių numatymas ir įgyvendinimas.
Pasiekę pradinius rezultatus, ieškome galimybių toliau efektyvinti projektą, neleisdami jam „stagnuoti“, turėdami galvoje dinamišką, besikeičiančią konkurencinę aplinką ir rinkos perspektyvas.
Svetainės ir kiekvieno jos puslapio SEO optimizavimo proceso eiga
SEO yra sudaryta iš dviejų dalių – viena yra vidinė dalis, o kita yra išorinė dalis.
Vidinis SEO – tai svetainės vidinio optimizavimo procesas, apimantis kiekvieno puslapio ir visos svetainės bendrą struktūrą. Pagrindinės dalys apima raktažodžių tyrimą ir atranką, struktūrą, nuorodas, URL'us, turinio optimizavimą, vartotojo patirtį (UX) ir tinkamus įtraukiančius veiksmus (call to action).
Nepaisant to, kad SEO specialistai yra labai kompetentingi savo srityje, jeigu svetainėje trūksta turinio arba jis yra nepakankamas, jų profesionalumas negali būti panaudotas, nes tiesiog trūksta „contento“. Todėl būtina užtikrinti tinkamą teksto, vaizdinės medžiagos ir kiekį su būtiniais raktažodžiais ir raktinėmis frazėmis. Be to, didžiausią vertę turi unikalus turinys, kuris yra visiškai originalus. Negalima kopijuoti turinio iš kitų šaltinių internete, nes tai turi neigiamą poveikį svetainei. Šiuo atveju galima pasinaudoti SEO tekstų rašytojais arba kurti turinį pagal SEO rekomendacijas ir raktinių žodžių sąrašą.
Turint efektyvų verslo įrankį ir gerai optimizuotą vidinį SEO, atėjo laikas atkreipti dėmesį į dar vieną svarbų aspektą – išorinį SEO. Norint pasiekti aukštą „Google“ paieškos rezultatų poziciją ir turėti naudą ilgam laikui tiek Lietuvoje, tiek užsienyje, būtina skubiai atlikti išorinį SEO. Svarbu pažymėti, kad net ~92 proc. pirminių paieškų pasaulyje vykdomi su „Google“ paieškos sistema.
Jei turite ribotą biudžetą ir norite greitos internetinės reklamos, pavyzdžiui, sezoniškos, galite pasinaudoti „Google Ads“ arba „Google Adwords“. Tačiau ilgalaikėje perspektyvoje organinis, nuolatinis informacijos srautas turi daugiau naudos ir svarbos. Labai daug žmonių naudoja specialias naršykles arba įskiepius, kurie atlieka reklamos blokavimo funkciją. Taip kad, jeigu Jūsų internetinė svetainė natūraliai pasiekia „Google“ TOP 10, tai Jūsų svetainė matoma ir pasiekiama non stop 24 val. per parą, ir už tai Jums nereikia papildomai mokėti.
Svarbu atsižvelgti į savo ir potencialių klientų informacijos ieškojimo įpročius, nes dažniausiai informaciją žmonės ieško būtent tarp šių nuorodų. Deja, jei jūsų svetainės nebūna tarp „Google“ TOP 10 (pirmame Google puslapyje), tai, paprasčiausiai tariant, Jūsų nėra internete.
Kokie SEO darbai iškelia į Google TOP 10?
SEO procesasir vykdomi darbai, žinoma, priklauso nuo Jūsų iškeltų tikslų (padidinti lankomumą ir / arba pardavimus) ir užsakytų SEO paslaugų, tačiau kokios jos – priklauso nuo įvairių veiksnių.
SEO paketas galėtų atrodyti taip:
- Rinkos ir konkurentų analizė;
- Svetainės auditas;
- Tyrimo rezultatai ir išvados;
- Raktažodžiai;
- Analizė ir tinkamų raktažodžių, raktinių frazių parinkimas (ypač svarbu suprasti, ko ieško Jūsų potencialūs klientai);
- Vidinis optimizavimas;
- Svetainės vidaus „tvarkymas“;
- Užtikrinama, kad svetainė ir jos puslapiai greitai krautųsi, siekiant sumažinti atmetimo rodiklį;
- Turinio optimizavimas;
- Tekstai, nuotraukos, video – turinys turi būti gerai optimizuotas atsižvelgiant į naujausius paieškos sistemų reikalavimus.
- Svetainės vystymas ir plėtra
- Tęsiamas svetainės vystymas ir plėtra, siekiant užtikrinti jos tolesnį tobulėjimą.
- Atnaujinimas ir priežiūra
- Nuolat vykdoma stebėsena, ar viskas veikia tikrai gerai, vertinami rezultatai ir efektyvumas.
- Esant būtinybei, atliekami papildomi darbai.
- Atsiradus naujoms prekėms, paslaugoms ar jų kategorijoms, atliekami papildomi SEO darbai (tyrimas, raktažodžiai ir kt.).
Tačiau svarbu įsisąmoninti vieną esminį faktą (kuris yra žinomas visame pasaulyje) – SEO specialistai negali padaryti stebuklo, tačiau jie gali sukurti viską, ko reikia tam, kad įvyktų stebuklas (stebuklu vadinamos aukščiausios „Google“ pozicijos).
Labai svarbu suprasti, kad SEO nėra paslauga, kuri teikiama vieną kartą ir įvykdoma per vieną dieną. Daugelis klientų dažnai to tikisi, tačiau taip nėra ir negali būti. Todėl, nesvarbu, ar tai verslo augimas ar interneto svetainės / el. parduotuvės SEO optimizacija, tai yra ilgai trunkantis nuolatinis procesas. Tai savaime aišku, nes, siekiant verslo augimo, reikia nuolat dirbti, taip ir su interneto svetainės / el. parduotuvės SEO – būtina nuolatinė pastangų investicija, siekiant pasiekti rezultatus.
Tiek interneto svetainė, tiek el. parduotuvė be SEO yra panaši į automobilį be ratų. Gali būti, kad ji turi viską, bet negali judėti, tuo labiau greitai važiuoti. Nesant gerai atliktai SEO optimizacijai, webas ar eshopas praranda galimybę būti pastebėtam ir lengvai surandamam internete. Tai gali daryti didelę įtaką verslo įrankio pajamoms. Tik kokybiškai tvarkant vidinį ir išorinį SEO, galima sulaukti didesnio lankomumo ir, svarbiausia, pelno.
Pagrindiniai SEO komponentai
SEO yra tikras iššūkis, vien dėl to, jog proceso metu būtina kreipti dėmesį į daug įvairiausių dalykų. Jei galvojate, kad tai yra susiję tik su kai kuriomis raktinėmis frazėmis, tai žinokite, jog šitaip tikrai nėra. Nors mažoms įmonėms nereikia leisti didelių pinigų SEO, bet svarbu skirti laiko ir pastangų, kad būtų užtikrinta, jog yra aprėpti visi strategijos aspektai.
Vidinis tyrimas yra pirmoji SEO strategijos dalis, kurioje svarbu labai gerai apmąstyti, ką būtent norite pasiekti. Pateikiamas turinys turi būti ne tik aktualus, bet ir naudingas auditorijai, o vartotojams būtų paprasta jį atrasti per paieškos variklius.
Labai svarbu suprasti savo auditoriją, todėl vidinio tyrimo etapo metu vertėtų atlikti atsiliepimų rinkimą, kad būtų suprantama, ko Jūsų vartotojai tikisi iš svetainės. Be to, reikėtų atlikti tyrimus, kad pamatytumėte naujausias tendencijas ir galėtumėte žengti į priekį.
Nors dalis tyrimų galima atlikti įmonės viduje, tai mažesnėms įmonėms tai gali užtrukti pernelyg daug laiko, bet tam yra SEO specialistai, kurie gali atlikti šį darbą kartu su SEO įrankiais.
Raktinių žodžių ir konkurentų tyrimas SEO yra laiko reikalaujanti užduotis, nes reikia atlikti gilias analizes susijusias su raktiniais žodžiais. Labai svarbu, kad svetainėje būtų tinkamai parinkti raktiniai žodžiai – jei tai nebus padaryta, tai ji negaus matomumo „Google“ paieškose ir šitaip gali būti prarastas vertingas srautas.
Raktinių žodžių tyrimas yra toks, jog būtina gerai apmąstyti, kaip vartotojai – potencialūs klientai galėtų ieškoti internetinės svetainės pagal atitinkamus raktinius žodžius. Be to, itin svarbu yra sužinoti tiesioginius konkurentus, juos tikrinti, t. y., kokie raktažodžiai traukia nemažus srautus į jų internetines svetaines.
„Google“ raktažodžių planavimo įrankis leidžia tai atlikti nemokamai, bet pageidaujant išsamesnių tyrimų, gali prireikti mokamo įrankio, pavyzdžiui, „Ahrefs“. Mokami įrankiai gali kainuoti nemažai, todėl daugelis renkasi samdyti SEO agentūrą, kuri viskuo pasirūpins, nes visos svetainės SEO optimizavimo paslaugos bus viename pakete.
Kitas etapas yra panaudojant tyrimą optimizuoti svetainės architektūrą ir struktūrą. Tai ne tik turi būti SEO draugiška, bet ir suteikti gerą vartotojo patirtį, su reikiamomis nuorodomis ir greitai įkeliamais vaizdais.
Jei nesate įsitikinę dėl programavimo, galite tai atlikti savarankiškai, bet dauguma įmonių vadovų mano, kad jiems būtų naudinga pasikonsultuoti su SEO profesionalais. Jie gerai supranta visas subtilybes, pvz., kaip mažinti paspaudimų skaičių pagrindiniame puslapyje, tam panaudojant vidines nuorodas ir trumpesnius URL.
SEO turinio kūrimas ir optimizavimas yra svarbus svetainei, reikalaujantis aukštos kokybės tekstų, kurie atitiktų „Google“ algoritmus. „Šviežias“, unikalus ir naujesnis turinys yra pagrindas aukštesniems reitingams.
Suprantama, jog Jūsų komandoje tikrai gali būti puikių rašytojų, bet nuolatinis tekstų kūrimas ir optimizavimo darbas užima labai daug laiko – tai reiškia naujų idėjų generavimą ir nuolatinį esamo turinio atnaujinimą. Dažniausiai vartojami raktiniai žodžiai ir naujausia statistika turi būti nuolat integruojami į Jūsų turinį.
Nuorodų kūrimas ir skaitmeninis PR yra svarbus žingsnis, kai kitos svetainės nukreipiamos į Jūsų, skatinant persiuntimo srautą ir pranešant „Google“, jog svetainė gali būti verta citavimo (taip galite gauti aukštesnį reitingą). Tai galima pasiekti sukuriant vertingą turinį, rašant dienoraščius, gaunant influencerių atsiliepimus ir įtraukiant partnerių nuorodas.
Tyrimas ir ataskaitų teikimas yra kitas svarbus aspektas, kuriam reikia laiko, pastangų ir techninių žinių. Geriausia tokius darbus paskirti specialistams, kurie moka kurti vertingas atgalines nuorodas, laikantis „Google“ nustatytų gairių.